Liesbeth Bijvoet nieuwe zakelijk directeur Joods Historisch Museum  25 januari 2012

Liesbeth Bijvoet. Foto: Jansje KlazingaDe Raad van Toezicht van het JHM heeft Liesbeth Bijvoet benoemd als zakelijk directeur. Samen met algemeen directeur Joël Cahen zal zij behalve aan het JHM ook leiding geven aan de Hollandsche Schouwburg en Stichting Cultureel Erfgoed Portugees- Israëlietische Gemeente (CEPIG) waaronder de Portugese Synagoge en de bibliotheek Ets Haim-Livraria Montezinos.

Liesbeth Bijvoet is momenteel manager bedrijfsvoering en lid van het managementteam van Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode. Zij is daar nauw betrokken bij het fusietraject van Premsela, het Nederlands Architectuurinstituut en Virtueel Platform.
Eerder was ze werkzaam als hoofd projecten en lid managementteam bij adviesbureau Aidenvironment en juridisch medewerker bij Stichting Internationaal Water Tribunaal.

Liesbeth Bijvoet: 'Mijn ervaring, opgedaan in internationale, maatschappelijke en culturele organisaties, in zowel de profit als non-profit sector, valt in deze functie helemaal op zijn plek. En dat in de context van een ambitieus museum. Mooier kan het wat mij betreft niet. Het Joods Historisch Museum is naast museum met een collectie op wereldniveau en inspirerende tentoonstellingen, ook een wetenschappelijk instituut met nationaal en internationaal aanzien. Geboren en getogen in Amsterdam, zie ik de grote betekenis van de joodse cultuur voor deze stad.'

Vanwege uitbreiding van het werkgebied van het JHM, waar niet alleen de Hollandsche Schouwburg, maar ook de CEPIG onder valt, is besloten om de functie van zakelijk leider aan te passen naar zakelijk directeur. Liesbeth Bijvoet zal per 15 maart 2012 bij het museum aantreden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Moncef Beekhof, hoofd Marketing & Communicatie
T 020 5 310 371